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Natalizumab 

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  1. 01.05.2024 | News

    Natalizumab

    Pulmonary embolism and cerebral venous thrombosis
  2. 29.04.2024 | ReviewPaper

    PB006: A Natalizumab Biosimilar

    PB006 (Tyruko®) is the first biosimilar of the reference monoclonal anti-α4-integrin antibody natalizumab. It is approved for use in the same indications for which reference natalizumab is approved, as a single disease-modifying therapy in adults …

  3. 01.04.2024 | News

    AZD-1222/Natalizumab/Ocrelizumab

    Brachial and lumbosacral plexitis and lack of efficacy
  4. 01.04.2024 | News

    Natalizumab

    Progressive multifocal leukoencephalopathy
  5. Open Access 01.12.2024 | OriginalPaper

    Long-lasting severe anemia following treatment with natalizumab for relapsing–remitting multiple sclerosis: a case report

    Natalizumab is a monoclonal antibody used to treat patients with relapsing–remitting multiple sclerosis (RRMS). The antibody selectively binds and inhibits the α4 subunit of the α4β1-integrin, very late antigen-4 (VLA-4), blocking interaction with …

  6. 01.03.2024 | News

    Natalizumab

    Various toxicities
  7. 29.02.2024 | OriginalPaper

    Risk of secondary progression in patients with highly active multiple sclerosis treated with natalizumab: a real-life study

    Conversion to secondary progression (SP) in relapse-onset multiple sclerosis (RoMS) is one of the most striking events during the disease course. It occurs in 50–80% of patients with untreated RoMS after two decades [ 1 ], and inaugurates a period …

  8. 01.02.2024 | News

    Natalizumab

    CNS varicella zoster vasculitis and acute retinal necrosis
  9. Open Access 04.03.2024 | BriefCommunication

    Extended interval dosing strategies in multiple sclerosis: insights from natalizumab and ocrelizumab trials

    This study explored the effects of ocrelizumab, a monoclonal antibody targeting CD20-positive B cells, on the immune system of MS patients. Using CyTOF technology, researchers extensively analysed immune cell subsets in patients undergoing …

  10. 01.12.2023 | Fingolimod | News

    Was auf Natalizumab folgen kann

    Welches Wirkprinzip kommt am ehesten infrage, wenn die Behandlung mit Natalizumab auf eine andere krankheitsmodifizierende Therapie umgestellt werden soll, etwa wegen einer JC-Virusinfektion? In einer Studie aus dem Nahen Osten und Nordafrika …

  11. 01.02.2024 | News

    Drug-induced PML greatest with natalizumab for MS

  12. Open Access 08.03.2024 | ReviewPaper

    Safety and efficacy of extended versus standard interval dosing of natalizumab in multiple sclerosis patients: a systematic review and meta-analysis

    Multiple sclerosis [MS] is a chronic inflammatory neurological immune-mediated disease of the central nervous system [CNS] arising from the interaction of genetic and environmental factors. It is characterized by inflammatory demyelination of the …

  13. 01.01.2024 | News

    Natalizumab

    Paradoxical tumefactive worsening of multiple sclerosis and lack of efficacy
  14. 01.12.2023 | News

    Natalizumab

    Progressive multifocal leukoencephalopathy
  15. 01.12.2023 | News

    Natalizumab/Ocrelizumab

    Lack of efficacy
  16. 15.05.2023 | Natalizumab | ProductNotes

    MS-Therapie mit Natalizumab in der Schwangerschaft

  17. 01.11.2023 | News

    Natalizumab

    Lack of efficacy: 2 case reports
  18. 22.09.2022 | Multiple Sklerose | ProductNotes

    Patientenzentrierte MS-Therapie mit Natalizumab

  19. Open Access 20.09.2023 | OriginalPaper

    Long-term outcome of natalizumab-associated progressive multifocal leukoencephalopathy in Austria: a nationwide retrospective study

    Natalizumab (NAT, Biogen Idec Inc, Cambridge, Massachusetts, USA) is a monoclonal antibody that was approved in 2004 for the treatment of active relapsing–remitting multiple sclerosis (MS) [ 1 ]. NAT blocks the alpha4-beta1 integrin receptor on …

  20. 16.08.2022 | Multiple Sklerose | ProductNotes

    Patientenzentrierte MS-Therapie mit Natalizumab

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e.Medpedia

Multiple Sklerose: Therapie

Klinische Neurologie
Die zurzeit üblichen Therapiestrategien lassen sich in zwei Gruppen einteilen. Zum einen ist dies die symptomatische Therapie, bei der einzelne Krankheitserscheinungen gemildert werden und die sich nicht nur gegen primäre Auswirkungen der multiplen Sklerose (MS), sondern auch gegen sekundäre Folgestörungen richtet. Symptomatische Therapiemaßnahmen tragen ganz wesentlich zur Verbesserung der Lebensqualität und -erwartung bei und werden individuell an die Bedürfnisse angepasst. Die zweite Gruppe macht sich die zunehmende Kenntnis über die Pathogenese der MS zunutze und versucht, in die pathogenetische Kette zumindest ansatzweise einzugreifen und somit kausal zu behandeln. Kausal behandelt wird die MS in Abhängigkeit von der Krankheitsaktivität mit Steroiden im akuten Schub, alternativ bei ausbleibendem Effekt mit Plasmaseparation oder Immunadsorption und immunmodulatorisch oder immunsuppressiv entsprechend der vorliegenden Verlaufsform und ihrer Dynamik. Grundlage der Therapieentscheidung ist dabei aktuell die Unterscheidung zwischen milder/moderater MS und hochaktiver Erkrankung. Es steht eine große Zahl verschiedener Substanzen zur oralen, subkutanen, intramuskulären und intravenösen Applikation zur Verfügung.

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